Zasady i sposoby pisemnego korespondowania lokatorów i właścicieli lokali wyodrębnionych z Zarządem Spółdzielni w sprawach dotyczących zamieszkiwania w KSM.
Konstantynowska Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje, że w przypadku składania podań w sekretariacie Spółdzielni wymagane jest podanie następujących danych:
- imię i nazwisko, (dane firmy w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą na terenie KSM i nr lokalu),
- adres i nr lokalu,
- nr telefonu kontaktowego,
- opis sprawy kierowanej do Spółdzielni,
- podpis zainteresowanego na podaniu.
Podania i wnioski:
Sprawy techniczne wymagające zgody Zarządu KSM to:
- Przeróbka instalacji C.O. w lokalu w tym wymiana grzejników.
- Zmiana miejsca usytuowania wodomierzy.
- Wszystkie przeróbki instalacji gazowej.
- Prace budowlane polegające na przesunięciu lub wyburzeniu ścian.
- Wymiana instalacji elektrycznej w lokalu.
- Montaż na elewacji żaluzji, zadaszeń i anten satelitarnych.
- Przeróbki wentylacji w lokalu.
- Montaż klimatyzatorów zewnętrznych.
- Zmiana sposobu użytkowania lokalu (z lokalu mieszkalnego na biuro).
Szczegółowe informacje udziela dział techniczny pod nr 42 211-12-01
Sprawy członkowskie i mieszkaniowe wymagające zgody Zarządu KSM to:
- Zgłaszanie działalności gospodarczej na części powierzchni lokalu mieszkalnego (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).
- Najem lokali użytkowych, dzierżawa terenu na działalność gospodarczą (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).
- Posadowienie/instalacja obiektów małej architektury np. ławki stojaki rowerowe (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu opisujące potrzebę oraz spis lokatorów klatki bloku z numerami mieszkań wraz z ich podpisami).
- Wniosek o przeniesienie własności lokalu mieszkalnego na Członka któremu przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (druk do pobrania w Dziale Obsługi Mieszkańców pok. nr 5).
- Wniosek o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w prawo odrębnej własności lokalu (druk do pobrania w Dziale Obsługi Mieszkańców pok. nr 5).
- Przyjęcie w poczet Członków KSM (Deklaracja Członkowska do pobrania w Dziale Obsługi Mieszkańców pok. nr 5).
- Najem dodatkowych pomieszczeń (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).
Szczegółowe informacje udziela Dział Obsługi Mieszkańców pod nr tel. 42 211 -14-34 wew.19
Sprawy czynszowe wymagające zgody Zarządu KSM to:
- Zmniejszenie stawki przedpłat na kolejny sezon grzewczy (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).
- Zwiększenie stawki przedpłat na kolejny sezon grzewczy (wymagane jest wypełnienie wniosku do pobrania w Dziale Czynszów pok. nr 11).
- Wyznaczenie spłaty ratalnej dotyczącej wody i centralnego ogrzewania (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).
- Ustanowienie ugody dla Członków lub porozumienia dla lokatorów nie będących Członkami dotyczącego spłaty zadłużenia czynszowego ogrzewania (wymagane jest podanie kierowane do Zarządu).